Tuesday, May 3, 2011

Cuti Semester Bermula...

Salam kawan2...

Hari ne, saya nak kongsi sedikit apa yg dah berlaku beberapa hari lalu. Alhamdulillah, syukur sangat2 kerana final exam dah pun tamat. Last paper adalah petang semalam, hari khamis yg subjek boleh dikatakn killer juga sebab ada kaitan dengan PTA yg bakal saya akan hadapi semester yg seterusnya. Sekarang debaran untuk menanti result plak kerana dijangka result akan keluar pada hujng bulan 5 ne. Tak tahu sama ada result akan naik atau turun. Usaha dah, kini hanya boleh berdoa dan tawakkal saja kepada-Nya.

Supaya tidak terlalu memikirkan result yg bakal keluar, saya sekarang tengah tunggu untuk Induksi LO plak yg bakal tiba pada 14 sehinggalah 18 ne. Tak sabar rasanya nak tunggu saat tu. Kadang2 terfikir juga, apa agaknya yg akan berlaku time induksi tu nanti. Adakah akan mengembirakan atau membosankan? Sama2 kita nantikan...(^_^)

Akhirnya, dapat juga novel2 yg saya nak baca. Baru saja tadi saya ambil 2 novel yg saya beli secara online. Tak sabar rasanya nank baca novel2 tu. 1 novel saya dah habis baca dah semalam. Exam habis semalam dalam pukul 4.30 ptg. Melangkah saja keluar dari dewan, saya terus pergi ke Fakulti. Saya nak tahu juga sama ada novel yg saya pesan dah sampai atau tidak. Ingatkan saya akan dapat 3 novel sekali gus, tapi hanya 1 saja yg sampai. Terkejut juga apabila akak di fakulti tu beritahu yg hanya ada 1 saja yg sampai. Hinggkan saya terfikir yg bukan2 dah dengan akak yg saya order novel tu.

Tapi, segalanya terjawab juga ari ne. Salah saya juga sebab tak ingat akak tu pos guna express atau pos laju sebab alamat yg saya beri dgn akak tu rasanya tak ada yg salah. Terserempak dengan kawan tadi, saya tanya dia sama ada pos express akan sampai di fakulti atau di BHEP. Rupa2nya pos express kat BHEP dan pos laju kat fakulti. Nasib saya baik ari ne. Rupa2nya dia pun nak pergi ambil barang juga di BHEP. So, saya tumpanglah sekali dgn dia dan seorang lagi kawan saya sbb dia yg memandu kereta.

Ingatkan nak tunggu bas saja, tapi bas akan ada jam 4. Takut juga kalau Mail dah tutup. Dahlah laptop tiba2 buat hal plak sekarang ne. Entah apa yg jadi dgn laptop saya tu sampai tak nak pandang saya dah. (~_~)

Dah lah tak ada exam dah...Bosanlah jawabnya bila laptop tak ada...Nasib baiklah novel2 saya dah sampai, bolehlah juga saya isi kebosanan saya nanti walaupun nak juga dengar laptop tu mengeluarkan soundnya...ingatkan nak pergi jumpa akak Lab tu, tapi gantuk sangat sebab selepas subuh saya baru tidur. Nak juga tahu apa problem laptop saya tu, sama ada boleh dibaiki atau kena format. Dahlah nak balik, laptop plak buat hal. Kalau akak tu cakap boleh baiki nanti takpa, tapi kalau kena format juga, balik kampung nanti baru nak format.

Harap2lah tak ada masalah dgn laptop saya tu. Saya tak juga guna sangat laptop tu sekarang sebab saya akan busy nanti dgn induksi, tapi saya kasihan dgn roommate saya. Dia ambil antar sesi kali ne, laptopnya pun tak ada dgn dia sbb kena format. Laptopnya ada di semenanjung sekarang. Kalau dua2 tak ada, sunyilah roommate saya nanti, kalau saya tak ada induksi tak apa juga, boleh temankan dia sebelum saya balik nanti.



No comments:

Post a Comment